Anchete DNA

PNL Timisoara: ROBU vrea sa candideze, dar in STATUTUL PNL(daca e valabil si pentru ROBU) INTERZICE sa fii MEMBRU de Partid/LUDOVIC, l-ai EXCLUS pe INCULPATUL trimis in JUDECATA pentru CORUPTIE/Vezi ce spune RECHIZITORIU DNA !

Nicolae Robu: Nu am contracandidat în PNL pentru Primăria Timişoarei

Potrivit acestuia, senatorul Alina Gorghiu şi-a exprimat opţiunea de a mai candida pentru un nou mandat din partea judeţului Timiş, alături de alţi patru aspiranţi, în timp ce pentru lista deputaţilor şi-au exprimat intenţia de a candida 22 de liberali. Pentru Consiliul Local Timişoara şi-au exprimat opţiunile 29 de aspiranţi, pentru funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Timiş sunt trei aspiranţi, iar pentru consilieri judeţeni sunt 46 de aspiranţi.

Liberalul a precizat că pe lângă cei care deja şi-au anunţat intenţia de a candida nu mai pot apărea şi alte nume, considerând că termenul a expirat joi. “În alegerile precedente nu am făcut bine că am făcut derogări de la termenul intern fixat”, a punctat Nicolae Robu.

Şeful PNL Timiş a mai menţionat că alţi candidaţi impuşi de la Bucureşti nu pot veni.

“Este doamna senator (de Timiş, n.r.) Alina Gorghiu care şi-a depus opţiunea să candideze pentru un nou mandat la Senat din partea judeţului Timiş. Nu se pune problema să acceptăm pe altcineva; evident că va intra la votul intern la fel ca şi ceilalţi colegi”, a precizat Nicolae Robu.

Pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Timiş au intrat în cursa internă a PNL Ciprian Bogdan, Alin Nica şi Alin Popoviciu.

Nicolae Robu a explicat că, potrivit statutului, va trebui să existe o aprobare pentru toţi candidaţii, dată de Biroul Politic Judeţean, apoi o validare a listei aprobate de BPJ, în Colegiul Director Judeţean, după care ceea ce este validat pleacă spre aprobare la Biroul Politic Naţional al PNL.

“Bucureştiul poate interveni cum doreşte, dar asta nu înseamnă că este şi oportun”, a afirmat Nicolae Robu.

El a adăugat că nu au fost fixate deocamdată ţintele de scor în alegeri, dar aspiraţiile organizaţiei vor fi categoric mai sus faţă de alegerile locale şi parlamentare anterioare.

“Conform sondajelor suntem partidul de pe locul I, iar aceasta ne face să ne dorim o majoritate în Consiliul Local Timişoara şi în Consiliul Judeţean Timiş, preşedinţia Consiliului Judeţean şi principalele funcţii, inclusiv mai multe locuri în parlament”, a conchis Nicolae Robu

 

30 decembrie 2019
Nr. 1024/VIII/3

COMUNICAT

În cauza mediatizată prin comunicatul nr 168/VIII/3 din 17 februarie 2017, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să transmită următoarele:
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a 9 (nouă) inculpați, în legătură cu vânzarea frauduloasă și la preturi modice. a unui număr de 207 imobile, majoritatea situate în centrul vechi al municipiului Timișoara.

Astfel, au fost trimiși în judecată următorii inculpați, fiecare pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul, în formă continuată (5 inculpați) respectiv în formă simplă (4 inculpați):

MIUȚ NICUȘOR-CONSTANTIN, la data faptelor director al Regiei Autonome URBIS Timișoara, Administrarea Domeniului Public S.A. Timișoara și Direcției Patrimoniu din cadrul primăriei mun. Timișoara (199 contracte);
CIUHANDU GHEORGHE-CORIOLAN, la data faptelor primar al municipiului Timișoara (61 de contracte);
COJOCARI IOAN, secretar al primăriei municipiului Timișoara și coordonatorul nemijlocit al Serviciului Juridic Contencios din cadrul primăriei (61 contracte);
ROBU NICOLAE, la data faptelor și în prezent, primar al municipiului Timișoara (2 contracte);
DIACONU DAN-AUREL, la data faptei viceprimar al municipiului Timișoara (un contract);
STOIA TRAIAN-CONSTANTIN, la data faptei viceprimar al municipiului Timișoara (un contract);
STAIA MARTIN, la data faptelor director al Direcției Patrimoniu și respectiv al Direcției Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse din cadrul municipiului Timișoara (2 contracte);
VÎRLEA SIMONA, la data faptei jurist al Primăriei municipiului Timișoara (un contract);
IOVA GABRIELA, la data faptei jurist al Primăriei municipiului Timișoara (un contract).

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

În perioada septembrie 1996 – ianuarie 2014, cei nouă funcționari publici din cadrul Primăriei municipiului Timișoara (majoritatea cu funcții de conducere) și-ar fi încălcat atribuțiile legate de aplicarea Legii 112/1995 pentru a vinde, în mod nelegal, 207 de imobile ce aparțin fondului locativ de stat, unor persoane care nu ar fi avut nici un drept să le cumpere, cauzând un prejudiciu de 42.756.719 lei (9.514.392 euro) în dauna statului.
În urma efectuării urmăririi penale, s-a reținut săvârșirea infracțiunii de abuz serviciu în legătură cu încheierea unui total de 207 contracte de vânzare-cumpărare, fiecare contract pentru câte unui imobil ce a făcut obiectul Legii nr. 112/1995.
Astfel, în perioada septembrie 1996 – ianuarie 2014, participarea inculpaților la încheierea contractelor presupus nelegale este următoarea, cu precizarea că, în unele situații, ar fi participat mai mulți inculpați la încheierea presupus nelegală a aceluiași contract: Miuț Nicușor-Constantin (199 contracte), Ciuhandu Gheorghe-Coriolan (61 contracte), Cojocari Ioan (61 contracte), Robu Nicolae (2 contracte), Diaconu Dan-Aurel (1 contract), Stoia Traian-Constantin (1 contract), Staia Martin (2 contracte), Vîrlea Simona (1 contract) și Iova Gabriela (1 contract).

Contextul desfășurării activităților infracționale este următorul:
În luna ianuarie 1996 a intrat în vigoare Legea 112/1995 pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului în perioada regimului comunist.
Această lege le dădea drept foștilor proprietari și moștenitorilor lor să își redobândească imobilele confiscate în mod abuziv de regimul comunist sau să primească despăgubiri pentru acele imobile.
Totodată, legea a dat dreptul chiriașilor să cumpere imobilele în care locuiau, dar numai acelor chiriași care dovedeau că, la data intrării în vigoare a Legii 112/1996, aveau contracte de închiriere a acelor imobile și le ocupau la acea dată.
Cu toate acestea, inculpații ar fi încheiat contracte de vânzare-cumpărare cu persoane care nu au avut calitatea de chiriași la data intrării în vigoare a Legii 112/1995 și care, prin urmare, nu aveau nici un drept să dobândească respectivele imobile.
Funcționarii din cadrul primăriei Timișoara ar fi vândut în mod fraudulos imobilele persoanelor în cauză, la preturi modice stabilite în baza Legii 112/1995 și HG 20/1996, deși cunoșteau că respectivele dispoziții nu mai erau aplicabile acelor persoane.

Prejudiciul total cauzat statului român ca urmare a încheierii nelegale a celor 207 contracte de vânzare-cumpărare ce fac obiectul acțiunii penale este de 42.756.719 lei (9.514.392 euro).

Statul Român prin Ministerul Finanțelor Publice s-a constituit parte civilă în cauză, solicitând în principal restituirea bunurilor imobile în natură și restabilirea situației anterioare săvârșirii infracțiunii, prin revenirea acestora în proprietatea statului și prin anularea actelor juridice produs al infracțiunii.
În subsidiar, în măsura în care repararea prejudiciului în natură nu mai este posibilă, s-a solicitat repararea prejudiciului în cuantum de 42.756.719 (9.514.392 euro).
În vederea recuperării prejudiciului, s-au instituit măsuri asiguratorii asupra unor bunuri imobile aparținând inculpaților.

Dosarul a fost trimis spre judecare la Tribunalul Timiș, cu propunere de menținere a măsurilor asigurătorii.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție