coldea3-465x390
Politica

HOPA/Coldea pune BICIUL pe Borfasi😎

In primul interviu acordat dupa incheierea mandatului de prim-adjunct al directorului SRI, generalul Florian Coldea infirma categoric acuzatiile lansate la adresa sa si a SRI in ultima perioada.

Principalele declaratii ale generalului Coldea in exclusivitate pentruZiare.com:

– Exista forte interne si externe care si-ar dori servicii romanesti inhibate si retrase in cazarma, pentru ca unii sa isi realizeze planurile si obiectivele care nu au nimic de-a face cu interesele Romaniei

– Nicio persoana nu este absolvita de vreo vina si nimanui nu i se ofera scut de protectie in fata legii

– Reamintesc tuturor celor care considera ca detin date si dovezi despre presupuse abuzuri sau incalcari ale legii, ca au obligatia legala sa se adreseze cu celeritate organelor abilitate: Comisia de Control SRI, organele de aplicare a legii sau orice alta institutie competenta

– SRI este obligat sa puna la dispozitie datele cerute de orice structura a Ministerului Public, care uneori pot proveni inclusiv din mandate de securitate nationala exploatate in trecut, chiar si pe profil de antiterorism

– Dragomir nu a fost niciodata adjunctul meu si nici consilierul meu. Era unul dintre zecile de ofiteri cu functie, grad si pregatire similare care nu a mai interactionat profesional in mod direct cu mine

– Ceea ce am vazut public nu sunt nici dezvaluiri, nici informatii, ci dezinformari si minciuni ordinare, iar Serviciul a facut deja precizarile necesare. Am vazut un om disperat de anvergura problemelor penale cu care se confrunta.

– Nu am avut birou la DNA. Am fost implicat in activitati de cooperare cu procurori ai Ministerului Public, deci inclusiv cu DNA, in limita atributiilor noastre legale. Nu am ordonat arestari. La mine in birou nu au fost ofiteri acoperiti

– Nu exista rechizitorii scrise de vreun ofiter SRI

– Nu stiu nimic despre arhiva SIPA, iar continutul acesteia nu a interferat in vreun fel cu activitatea Serviciului

– Afirm din nou, cu toata taria, cu toata responsabilitatea functiei pe care am avut-o si cu intreaga raspundere legala, ca nu exista ofiteri acoperiti in justitie. Nu exista ofiteri acoperiti in politica

– Nu am nicio legatura cu Hotnews si Digi

– In perioada mandatului meu nu a existat nicio firma acoperita sau care sa fi contribuit vreodata la bugetul SRI

– Sebastian Ghita este un om de afaceri care a facut lucruri nepermise si continua sa faca greseli. Fiecare este responsabil pentru propriile fapte

– Presedintele Basescu a fost informat permanent potrivit atributiilor functiei. Daca oricine spune altceva e un fals

– Cei care il folosesc azi pe Dragomir in jocurile lor josnice vor sfarsi prin a constata ca au fost ei insisi folositi

Domnule general, am asistat in ultimii doi ani la foarte multe acuzatii in spatiul public atat la adresa dumneavoastra, cat si a institutiei in care ati lucrat in ultimul deceniu ca sef al operatiunilor. Inainte de a le lua pe rand, cred ca este important sa stim de ce ati tacut si ce v-a determinat sa acceptati acum acest interviu?

Probabil toata lumea a inteles ca am fost nevoit sa fiu rezervat pe durata mandatului meu, dar asa cum am promis public la momentul plecarii, in timp, voi clarifica chestiuni relevante care afecteaza atat activitatea institutiei, cat si numele meu.

Am acceptat acum pentru ca imi onorez promisiunile si pentru ca se vehiculeaza in spatiul public o serie de neadevaruri periculoase, adica dezinformari, minciuni, fabulatii care pot instala o falsa perceptie asupra realitatii.

De ce credeti ca sunt atat de multe referiri in spatiul public la activitatea serviciilor de informatii, cu precadere a SRI si a dumneavoastra? Sunt si oameni care au facut parte din SRI, care aduc public acuzatii institutiei.

Pe scurt, este vorba despre lipsa intelegerii si aprofundarii temeinice a misiunilor si activitatii serviciilor de informatii intr-o perioada de evolutie periculoasa a riscurilor la nivel global, regional si national. Vorbim despre o lipsa a culturii de securitate la nivelul majoritatii formatorilor de opinie.

In cazul altora, este vorba despre rea intentie, jocuri politice, oameni aserviti unor actori relevanti si interesati care impun atacuri virulente si sustinute. Nu in ultimul rand exista si adeptii teoriei conspiratiei. In acest sens, avem parte destul de frecvent de tot felul de ganduri, sinteze si editii de seara de dezvaluiri ale unora dintre ei.

Inteleg acest lucru pana la punctul in care, prin promovarea unor dezinformari, minciuni, realitati confectionate, este afectata grav imaginea, bunul mers al institutiilor de intelligence si interesele statului roman, intr-un context global de securitate extrem de periculos.

In ceea ce-i priveste pe fostii ofiteri, este mai greu de inteles de ce se implica, lasandu-se folositi in astfel de practici. Dincolo de demnitatea militara, ei ar trebui sa stie mult mai bine ca minciuna are picioare scurte, iar adevarul va putea fi stabilit.

Toti stiau ca odata intrat in clubul select al serviciilor de informatii occidentale, SRI a instituit o politica de toleranta zero pentru abateri de la principiile valabile pentru activitatea oricarui serviciu de intelligence din lumea civilizata. Au nesocotit acest lucru.

Asa cum am facut-o intotdeauna, reamintesc tuturor celor care considera ca detin date si dovezi despre presupuse abuzuri sau incalcari ale legii, ca au obligatia legala sa se adreseze cu celeritate organelor abilitate: Comisia de Control SRI, organele de aplicare a legii sau orice alta institutie competenta.

Va rog sa fiti mai explicit…

Este vorba despre a ataca agresiv, prin campanii de dezinformare sau asa-zise dezvaluiri, prin acuzatii despre fapte imaginare, insasi ratiunea de a exista a serviciilor de informatii. Misiunea noastra esentiala este aceea de a obtine si valorifica, in mod legal si eficient, informatii relevante pentru securitatea nationala.

Printre altele, realizarea acestei misiuni presupune in mod obligatoriu intalniri cu diferite persoane, folosirea tuturor mijloacelor legale aflate la dispozitie, un management performant si asigurarea legalitatii si controlului de legalitate asupra activitatii.

Daca observati, toate aceste dimensiuni fundamentale ale activitatii serviciilor romanesti fac obiectul unor campanii de atacuri concertate, care, in opinia mea, afecteaza foarte grav increderea in aceste institutii, riscand sa aiba urmari si efecte greu de calculat.

Consider ca in acest moment exista forte interne si externe care si-ar dori servicii romanesti inhibate si retrase in cazarma, pentru ca unii sa isi realizeze planurile si obiectivele care nu au nimic de-a face cu interesele Romaniei. Din punctul meu de vedere, aceasta este cheia in care trebuie interpretate aceste atacuri.

As vrea sa fiu bine inteles, sunt legitime orice intrebari legate de aceste subiecte si oricare altele din activitatea institutiei. Le consider necesare si uneori constructive. Afirmatiile mele nu se refera la dreptul cetatenilor de a sti si de a fi corect informati.

Eu ma refer la asaltul sustinut sistematic care incearca sa genereze si sa consolideze, fara nicio baza reala, perceptia profund gresita ca in cadrul Serviciului s-ar fi desfasurat cu buna stiinta si rea credinta activitati abuzive, ilegale.

Totul e fara baza reala? SRI e fara de prihana?

Evident ca nu exclud raspunderea de orice natura pentru situatia in care s-ar descoperi ca un ofiter, oricare, inclusiv eu, ar fi comis un abuz, ar fi incalcat legea sau regulamentele militare in procesul de a colecta, prelucra sau valorifica informatiile. Fiecare raspunde pentru faptele sale.

Pentru exemplificare, avand in vedere si faptul ca subiectul este intens dezbatut ca parte a acestor campanii, revin la necesitatea profesionala de a realiza intalniri cu diferite persoane. Acestea sunt fie din categoria surselor secrete, contactelor, relatiilor operative de orice fel, fie din randul beneficiarilor legali.

Oamenii cu care ne intalnim pentru indeplinirea misiunii noastre, asa cum v-am descris-o mai devreme, fac parte din toate domeniile, din toate segmentele si straturile sociale. Ei nu sunt sfinti, marea lor majoritate nu canta in corul bisericii si nu avem voie sa aplicam filtre morale, discriminatorii sau prejudecati in a ne intalni cu orice persoana utila intereselor de securitate nationala.

Faptul ca unii dintre acestia s-au confruntat sau se confrunta cu diverse probleme, inclusiv de ordin juridic, nu poate constitui pentru noi o problema. Nu suntem si nu ne simtim responsabili atata timp cat problemele lor nu ne includ. Repet, fiecare este responsabil pentru faptele sale.

As vrea sa fiu extrem de categoric privind faptul ca nicio persoana nu este absolvita de vreo vina si nimanui nu i se ofera scut de protectie in fata legii, indiferent cat clameaza ca ei au sustinut statul, ca s-au cunoscut ori intalnit cu unii sau altii, ca sunt apropiatii unor inalti demnitari sau orice ar clama.

In concluzie, nu pot fi contestate dreptul si obligatia profesionala a angajatilor din servicii de a se intalni cu diverse persoane, iar atacurile intretinute pe acest subiect risca sa afecteze capacitatea de functionare a oricarei institutii de intelligence din Romania.

Vreti sa ne spuneti ca orice intalnire pe care o aveti, dumnevoastra sau orice ofiter SRI este o intalnire legitima? Chiar daca este vorba de politicieni sau magistrati?

Daca respecta legea si regulamentele militare, da. Cele doua categorii la care v-ati referit nu pot fi insa incluse in categoria colaboratorilor sau ofiterilor acoperiti. Acest lucru ar insemna incalcarea legii si intram sub incidenta a ceea ce va precizam mai devreme.

Repet, daca e vorba de realizarea unui interes profesional, un ofiter de informatii este obligat sa se intalneasca chiar si cu persoane nefrecventabile, uneori cu persoane conexate la grupari de criminalitate organizata, grupari extremist-teroriste. Cum spuneam, nu lucram cu sfinti.

Exista informatia ca in baza unor mandate de siguranta nationala mereu prelungite si reinnoite intre 2009 si 2013 sub suspiciunea de teriorism, au fost spionati numerosi oameni politici, procurori, judecatori, oameni de afaceri si ziaristi, iar interceptarile au fost preluate dupa 2014 de DNA pentru a distruge adversari politici sau economici ai sistemului. Fostul ofiter SRI Dragomir prezinta niste documente in acest sens. Asa este?

Institutia a facut precizarile necesare, intr-o maniera foarte clara si cuprinzatoare, intr-un comunicat de presa recent.

Complementar, desi nu am pregatirea juridica, pot adauga ca masurile aprobate de judecatori pentru restrangerea temporara a unor drepturi au caracter de masuri exceptionale si se solicita, in baza unor fundamentari temeinice, avizate juridic, in situatia imposibilitatii de a actiona cu alte mijloace. Eliberarea si prelungirea mandatelor de siguranta nationala se face in cadru strict reglementat legal.

Personal, consider ca, prin asa-zisele dezvaluiri, s-a indus voit o confuzie. Procedura obtinerii mandatului de securitate nationala era reglementata, pana in 2014, la aparitia noului Cod de Procedura Penala, de legea nr. 535 din 25 noiembrie 2004 privind prevenirea si combaterea terorismului.

Prin urmare, in toate solicitarile de mandat se regaseste trimiterea la legea pentru prevenirea si combaterea terorismului, indiferent de linia de activitate pentru care se solicita mandatul respectiv. Spre exemplu, si mandatele obtinute pe profilul contraspionaj pana in anul 2014 au ca baza legala invocata tot articole aferente din legea 535. De asemenea, in prezent, mandatul de securitate este limitat ca durata, lucru care nu era prevazut in legislatia veche, pana in 2014.

Temeiul juridic al obtinerii mandatului nu tine decat de existenta amenintarii la securitatea nationala, asa cum este ea definita de lege. Calitatea persoanei, functia detinuta, cetatenia, rasa ori alte astfel de elemente nu au nicio relevanta.

Este adevarat ca informatiile au fost refolosite dupa 2014?

Potrivit legii, daca exista un dosar penal, nu doar DNA, ci orice structura a Ministerului Public poate solicita SRI date care pot concura la stabilirea unui eventual parcurs infractional. In momentul primirii unei solicitari specifice, SRI este obligat sa puna la dispozitie datele circumscrise acestei solicitari, care uneori pot proveni inclusiv din mandate de securitate nationala exploatate in trecut, chiar si pe profil de antiterorism.

Adica un suspect de terorism poate desfasura si activitati care se constituie in elemente constitutive ale unor infractiuni de orice natura, altele decat cele asociate unor activitati teroriste.

Astfel de elemente pot parea lipsite de relevanta la momentul obtinerii, dar ulterior la momentul solicitarii de catre un procuror pot fi definitorii in stabilirea contextului unor fapte. Pentru ca este public, va reamintesc ca, in dosarul mineriadei, au fost solicitate SRI astfel de date dupa 26 de ani.

Sunt, de asemenea, situatii in care parteneri externi solicita astfel de date si informatii, pe domeniile de cooperare, dupa multi ani. Asadar, nu este nimic deosebit in asta, momentul obtinerii datelor este irelevant, atata timp cat ele pot contribui la infaptuirea justitiei.

Au existat oameni de afaceri si din media ascultati fara incetare timp de 4 ani?

Operatiunile de securitate nationala care se intind pe o durata atat de mare sunt putine si dedicate unor situatii operative de complexitate mare.

Sunt autentice documentele prezentate de dl Dragomir?

Nu pot confirma autenticitatea acestora, dar sunt sigur ca vor fi analizate atent si se vor clarifica toate interpretarile.

A fost legala declasificarea mandatelor?

Repet, nu stiu daca documentele prezentate sunt autentice sau nu, dar stiu ca nu exista declasificare ilegala. Declasificarea se poate face strict intr-un cadru legal, in baza unor prevederi extrem de riguroase.

E o practica larg raspandita ca, pentru respectarea dreptului la aparare, sa se procedeze la declasificarea acestor mandate, pentru a se da acces avocatilor si partilor la dosarul cauzei inclusiv la astfel de acte de autorizare.

Fapt este ca daca in 2005 au fost emise 1500 de mandate pe siguranta nationala, in 2016 au fost 3600. Cum explicati cresterea numarului de mandate?

As vrea sa spun de la inceput ca nu exista un plan sau o norma, mare sau mica, de mandate care trebuie avute in vedere. Numarul lor este determinat pe de o parte, de nivelul si dinamica amenintarilor la securitatea nationala, raportat la atributiile SRI, iar pe de alta parte, de modificarile legislative in raport de folosirea unor mijloace ale institutiei.

Un exemplu de astfel de modificare este decizia CCR privind legea retentiei datelor si legea cartelor prepay, urmare a deciziei CJUE care a anulat Directiva 2006/24/CE privind retentia datelor.

As vrea sa adaug, pentru o mai clara intelegere ca, dincolo de faptul ca la nivelul SRI este un riguros control juridic pentru a verifica temeinicia datelor utilizate in vederea fundamentarii unei solicitari de mandat, conducerea Serviciului nu are posibilitatea, in lipsa unei motivatii solide, avizate juridic la randul ei, sa opreasca o solicitare din partea oricarui ofiter operativ, daca aceasta este corect fundamentata si avizata juridic.

Cresterea constanta e cauzata si de trendul general de orientare spre noile tehnologii de comunicatii care genereaza la randul lor noi amenintari extem de dinamice si periculoase in zona cyber care practic nu pot fi altfel cunoscute si contracarate.

Dar e un adevar ca in ultimii ani, numarul de mandate de securitate nationala e relativ constant, intre 3 si 4 mii, numarul fiind de altfel public, la o tara aflata la frontiera spatiului euro-atlantic, o tara care gazduieste baze militare ale Aliantei, o tara aflata intre rutele de migratie ilegala, cu o frontiera maritima extinsa si aflata in proximitatea unor zone de conflict. Va las pe dumneavoastrasa judecati.

Au fost declasificari si intre 2009 si 2014?

Fara indoiala ca au fost. Acest lucru poate fi ceritificat si public.

In ce perioada a fost dl Dragomir adjunctul dvs?

Nu a fost niciodata adjunctul meu si nici consilierul meu pe durata carierei lui in Serviciul Roman de Informatii. Ca sa fim bine intelesi nu a fost niciodata nici mana mea stanga, nici mana mea dreapta. Aceste afirmatii aparute si intretinute in spatiul public fac parte dintr-o serie mai larga de minciuni de acest gen, de exemplu ca as fi ruda, var se spunea, cu un domn care isi desfasoara activitatea in industria medicamentelor.

Precizez ca nu am nici un grad de rudenie cu persoana respectiva, care are acelasi nume cu al meu, nu il cunosc si nu l-am intalnit niciodata, iar acest lucru a fost verificat foarte riguros inclusiv la nivelul Comisiei de Control SRI.

O alta minciuna din aceeasi serie, mediatizata de cei interesati, este ca as fi ruda, nepot sau ceva, a unui important general. Precizez si in acest caz ca nu exista nici o relatie de rudenie cu regretatul general si, de altfel, cu niciun alt general.

Dupa cum as mai mentiona ca n-am locuit niciodata in Corbeanca si nici nu am vreo locuinta in acea zona, desi mi-ar placea.

Cu Hexi Pharma, firma implicate in uriasul scandal al dezinfectantilor, ati avut vreo legatura, dupa cum s-a speculat?

Nu am cunoscut pe nimeni de la compania Hexi Pharma, cum de altfel nu cunosc pe nimeni in aceasta industrie a dezinfectantilor. Nu am avut nici un fel de implicare in companii din Romania. Nu am avut afaceri in tara sau in strainatate.

Pot continua cu multe, multe exemple de astfel de minciuni proiectate si prezentate ca stiri sau dezvaluiri senzationale, fara minime verificari si fara niciun fel de suport real, intretinute doar cu scopul vadit de discreditare.

Demisia din SRI a dlui Dragomir, in 2013, a avut legatura cu acuzatiile din dosarul penal care a fost ulterior deschis pe numele domniei sale si s-a soldat deja cu o condamnare in prima instanta?

A plecat prin demisie, care este un act unilateral, cu motivatia declarata de a intra in business, pentru a obtine venituri mai mari in conditii de mai putin stres.

Cum se face ca SRI, profund implicat la vremea aceea in lupta anticoruptie, nu avea cunostinta de faptele comise de unul dintre angajatii sai, mai ales unul cu rang inalt?

Aici ma vad nevoit sa va contrazic, avand in vedere precizarile publice legate de cele doua dosare in care este inculpat si care mentioneaza ca procurorii din ambele dosare au beneficiat de sprijinul de specialitate al SRI. Pot sa va asigur de faptul ca SRI are un redutabil serviciu de securitate interna si politici foarte bune in acest domeniu.

Un exemplu care reflecta profesionalismul dovedit de institutie este dat de rezultatele obtinute in dosarul Black Cube, pe care l-as cataloga ca fiind de o complexitate si sensibilitate aparte. Implicarea unui ofiter, fie si in rezerva, in operatiuni cu astfel de organizatii, dincolo de faptul ca il dezonoreaza, este foarte grava. De aici probabil si atitudinea revansarda a lui si a altora care au avut legatura cu acest caz.

Cine este, pentru dvs, dl. Dragomir? Cum ati descrie relatia personala si profesionala pe care ati avut-o cu el?

Am fost colegi si colaboratori, in bune relatii, in aceeasi unitate, pana acum 12 ani. Am participat impreuna, in acea perioada, alaturi de alti colegi la o serie de activitati. Dupa numirea mea in functia de prim-adjunct, in 2005, era unul dintre zecile de ofiteri cu functie, grad si pregatire similare care nu a mai interactionat profesional in mod direct cu mine.

Dl Dragomir a lansat o serie de acuzatii pe fond referitoare la relatia, descrisa ca profund vicioasa, intre DNA si SRI. In ce fel erau implicati ofiterii SRI in realizarea anchetelor si a rechizitoriilor?

Ceea ce am vazut public nu sunt nici dezvaluiri, nici informatii, ci dezinformari si minciuni ordinare, iar Serviciul a facut deja precizarile necesare.

Ceea ce am vazut, totodata, este un om disperat de anvergura problemelor penale cu care se confrunta, care este dispus sa recurga la orice mijloace, fiind folosit de altii, intr-un plan mai mare, usor de decriptat.

In aceasta cheie, ma intreb: daca el avea cunostinta despre asa-zise abuzuri sau ilegalitati inca din perioada in care era ofiter activ, de ce nu le-a adus de atunci la cunostinta institutiilor abilitate? De ce nu a facut-o dupa plecarea din institutie, in ultimii patru ani, si a asteptat acest moment?

Avea mai multe optiuni care sunt la indemana oricarui cetatean de buna credinta: departamentul de securitate interna al SRI, care nu se afla sub coordonarea mea, Comisia SRI din Parlament, CSAT, organele de aplicare a legii, CSM sau orice alta institutie abilitata de lege sa verifice aceste alegatii. Recunosc acest mod de operare.

Au fost totusi mai multe voci care vorbeau la un moment dat despre o autentica invazie a SRI in DNA.

Va indic, din nou, precizarile publice din comunicatul recent al SRI. Colaborarea dintre cele doua institutii s-a desfasurat strict in limite legale. Nu exista rechizitorii scrise de vreun ofiter SRI. Sunt minciuni sfruntate, cu atat mai periculoase cu cat au aparenta unei credibilitati cand provin de la un om care a fost in interiorul institutiei si despre care se acrediteaza ideea falsa ca ar fi fost adjunctul meu si ar fi lucrat direct cu mine.

As vrea sa reamintesc ca, in 2005, prin hotarare CSAT, fenomenul coruptiei a fost inclus in seria amenintarilor la securitatea nationala. Totodata, incepand cu 2005-2006, coruptia a fost inclusa in fiecare an printre prioritati in Planul National de Prioritati Informative, document aprobat de CSAT. De asemenea si in cadrul sedintelor de bilant anual, in prezenta sefului CSAT au fost prezentate rezultatele si masurile preconizate pentru desfasurarea activitatilor in aceasta problematica.

Din aceasta perspectiva, combaterea coruptiei a devenit, in limitele legii, o obligatie pentru Serviciul Roman de Informatii. In traducere libera, pentru noi un ordin. Judecatile emise azi despre lupta anticoruptie fac abstractie de contextul in care ea s-a desfasurat si creeaza o perceptie distorsionata.

Sa nu uitam de unde am preluat lucrurile, sa ne amintim ca infractorii ne sfatuiau la televizor sa ne intarim statul si ca populatia Romaniei era resemnata in convingerea ca societatea romaneasca nu se poate indrepta din acest punct de vedere.

Daca insa, de-a lungul acestui proces de intarire a statului roman, s-au inregistrat si cazuri de incalcare a legii sau practici abuzive, reiterez ceea ce am spus mereu: oricine are cunostinta de ele are obligatia de a sesiza neintarziat organele abilitate.

Este adevarat ca aveati un birou in sediul DNA?

Niciodata. Este o alta minciuna si acest lucru poate fi extrem de usor verificat.

Mergeati la DNA personal pentru a discuta cazuri si a coordona intrumentarea unor dosare?

Am fost implicat in activitati de cooperare cu procurori ai Ministerului Public, deci inclusiv cu DNA, in limita atributiilor noastre legale. Astfel de activitati aveau legatura cu decizii privind responsabilitatile SRI si in niciun caz cu instrumentarea cauzelor de catre procurori.

Consider ca lupta impotriva coruptiei a fost una dintre misiunile importante ale Serviciului, care a contribuit consistent la dezvoltarea Romaniei si la asezarea tarii noastre pe harta democratiilor consolidate.

Aceasta lupta s-a dus de catre SRI in mod corect, legal, in parteneriat cu celelalte institutii ale statului, cu respectarea stricta a cadrului legislativ si a normelor in vigoare. Succesul acestei lupte este dovedit de condamnarile definitive ale instantelor in majoritatea spetelor in care SRI a oferit suport legal. Dar, ca in orice razboi, victimele sunt si de-o parte si de alta.

Trebuie sa subliniez ca noi am sprijinit lupta cu marea coruptie simultan cu activitatea specifica de gestionare eficenta a celorlalte riscuri si amenintari din zona noastra de competenta cum ar fi contraspionaj, antiterorism, amenintari transfrontaliere, criminalitate economica.

Consider ca ne-am facut datoria in toate domeniile de responsabilitate si astfel Romania a fost in toti acest ani o tara sigura si stabila.

Am reusit aceste performante cu eforturi deosebite, avand ca singura arma informatia si ca singura protectie legea. In tot acest timp ne-am confruntat cu perdele de fum, afirmatii denigratoare, campanii sustinute de puternice trusturi media, toate acestea desfasurandu-se si cu sprijinul unor politicieni. Din acest razboi, numai Romania poate iesi fie castigatoare, fie perdanta. Nu SRI, nu eu.

Care politicieni?

Raspunsul e public, la vedere.

Nu iese fum fara foc.

In meseria mea am vazut de foarte multe ori cum se poate face fum fara foc. Eu, din pacate, sunt obisnuit cu astfel de campanii de denigrare. Va reamintesc ca am mai fost de mai multe ori in fata Comisiei de Control a SRI si am dovedit de fiecare data ca toate acuzatiile erau nefondate.

Cum vad aceste atacuri? Cu aceiasi ochi cu care le-am vazut si pe celelalte. Sunt episoade diferite ale aceluiasi serial, ele au in comun faptul ca actorii, in marea lor majoritate, sunt persoane suparate pe institutiile statului si pe conducatorii acestora.

Sunt oameni care au acuzatii sau condamnari penale in dosare la care SRI a contribuit semnificativ, au probleme cu Justitia, considerandu-ne direct responsabili pentru situatia in care se afla. Intensitatea si actorii din aceste episoade se schimba uneori, dar nu se schimba modalitatea de actiune si obiectivele.

Eu sunt obligat sa apar reputatia militara, propria onoare si cariera mea de doua decenii in serviciul tarii, sa apar reputatia Serviciului Roman de Informatii si sa ofer opiniei publice perspectiva reala.

Intorcandu-ne la acuzatiile din spatiul public, faceati de la sugestii la presiuni in dosarele penale dupa cum a sustinut si Alina Bica?

Sugestii sau presiuni referitoare la felul in care sa instrumenteze procurorii de caz vreun dosar? Exclus! Nici ofiterii SRI eventual implicati profesional, nici eu si cred ca nici seful unei unitati de parchet nu stie ce se afla intr-un dosar si cum isi instrumenteaza fiecare procuror cauza