firstimg2
Anchete DNA

DNA/De ce vrea BABA Caty plecarea Sefei DNA si de ce la PROTEST au fost Agenturile Straine de PSDragnea­čÉé

FB_IMG_149149830482126 septembrie 2014
Nr. 1342/VIII/3

COMUNICAT

Procurorul ┼čef al Direc┼úiei Na┼úionale Anticorup┼úie – doamna Laura Codru┼úa Kovesi a transmis procurorului general al P.I.C.C.J, ├«n vederea sesiz─ârii pre┼čedintelui Rom├óniei, a Senatului, a Camerei Deputa┼úilor ┼či a Parlamentului European, pentru┬áformularea cererilor de efectuare a urm─âririi penale fa┼ú─â de 9 persoane care ├«n perioada ├«n care se presupune c─â au s─âv├ór┼čit infrac┼úiunile au ├«ndeplinit func┼úia de ministru.

Concret, ├«n conformitate cu prevederile legale ╚Öi constitu╚Ťionale, procurorul ┼čef al Direc┼úiei Na┼úionale Anticorup┼úie a transmis procurorului general al Parchetului de pe l├óng─â ├Änalta Curte de Casa┼úie ┼či Justi┼úie referatul┬á├«n vederea sesiz─ârii Senatului, respectiv a Camerei Deputa┼úilor pentru formularea cererii de efectuarea urm─âririi penale fa┼ú─â de urm─âtorii:

ECATERINA ANDRONESCU (├«n prezent senator ÔÇô Parlamentul Rom├óniei), ministrul Educa┼úiei ┼či Cercet─ârii ├«n perioada 28 decembrie 2000-19 iunie 2003; 22 decembrie 2008 – 1 octombrie 2009; ministrul Educa┼úiei, Cercet─ârii ┼či Inov─ârii ├«n perioada 2008-2012, sub aspectul s─âv├ór┼čirii infrac┼úiunilor de abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani, ├«n perioada ├«n care avea calitatea de ministru.
VREME VALERIAN (├«n prezent deputat), ministrul Comunica┼úiilor ┼či Societ─â┼úii Informa┼úionale, ├«n perioada septembrie 2010 – februarie 2012 ministru, sub aspectul s─âv├ór┼čirii infrac┼úiunii de abuz ├«n serviciu ├«n perioada ├«n care avea calitatea de ministru.
MIH─éILESCU PETRU ┼×ERBAN (├«n prezent senator ÔÇô Parlamentul Rom├óniei), ministru coordonator al SGG ├«n perioada decembrie 2000 ÔÇô octombrie 2003, sub aspectul s─âv├ór┼čirii infrac┼úiunilor de instigare la abuz ├«n serviciu, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani ├«n perioada ├«n care avea calitatea de ministru.

Procurorul ┼čef al Direc┼úiei Na┼úionale Anticorup┼úie a transmis procurorului general al Parchetului de pe l├óng─â ├Änalta Curte de Casa┼úie ┼či Justi┼úie, ├«n conformitate cu prevederile legale ╚Öi constitu╚Ťionale, referatul,┬á├«n vederea sesiz─ârii Parlamentului European pentru formularea cererii de efectuare a urm─âririi penale fa┼ú─â de:

NICA DAN (prezent membru al Parlamentului European), ministru al Comunica┼úiilor ┼či Tehnologiei Informa┼úiei, ├«n perioada 2000 ÔÇô iulie 2004, sub aspectul s─âv├ór┼čirii infrac┼úiunilor de abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani

├Än conformitate cu prevederile legale ╚Öi constitu╚Ťionale, procurorul ┼čef al Direc┼úiei Na┼úionale Anticorup┼úie a transmis procurorului general al Parchetului de pe l├óng─â ├Änalta Curte de Casa┼úie ┼či Justi┼úie┬á├«n vederea sesiz─ârii Pre┼čedintelui Rom├óniei pentru formularea cererii de efectuare a urm─âririi penale fa┼ú─â de urm─âtorii:

┼óIC─éU ADRIANA, ministru al Comunica┼úiilor ┼či Tehnologiei Informa┼úiei ├«n perioada iulie-decembrie 2004

SANDU GABRIEL, ministru al Comunica┼úiilor ┼či Societ─â┼úii Informa┼úionale ├«n perioada decembrie 2008 ÔÇô septembrie 2010

FUNERIU PETRU ÔÇô DANIEL, ministru al Educa┼úiei ┼či Cercet─ârii ├«n perioada 2009 ÔÇô 2012

ATHANASIU ALEXANDRU, ministru al Educa┼úiei ┼či Cercet─ârii ├«n perioada 2003 ÔÇô 2005

TĂNĂSESCU MIHAI NICOLAE, ministru al Finanţelor Publice în perioada 2000 -2004

Cererea referitoare la efectuarea urmăririi penale are în vedere faptul că, în acest moment, există aspecte din care rezultă suspiciunea rezonabilă care conturează următoarea stare de fapt:

Direc┼úia Na┼úional─â Anticorup┼úie a fost sesizat─â la data de 5 iunie 2013 de c─âtre Corpul de Control al Primului ÔÇô Ministru, ca urmare a ac┼úiunii de control efectuat─â la Ministerul pentru Societatea Informa┼úional─â ┼či la Ministerul Educa┼úiei Na┼úionale, ├«n leg─âtur─â cu ├«nchirierea de licen┼úe educa┼úionale.
├Äntruc├ót din Raportul de control rezultau indicii cu privire la ├«ncheierea, ├«n condi┼úii nelegale, a contractului comercial de ├«nchiriere licen┼úe din 15.04.2004, extins ulterior pentru produse educa┼úionale Microsoft, a actelor adi┼úionale la acest contract, precum ┼či a contractelor aferente derul─ârii Programul ÔÇ×Sistem Educa┼úional InformatizatÔÇŁ (SEI), Direc┼úia Na┼úional─â Anticorup┼úie s-a sesizat din oficiu cu privire la s─âv├ór┼čirea unor infrac┼úiuni de abuz ├«n serviciu ┼či respectiv a unor infrac┼úiuni de corup┼úie ├«n leg─âtur─â cu derularea acestor contracte.
├Än acest mod, au fost ob┼úinute probe din care rezult─â c─â mini┼čtrii Nica Dan, Mih─âilescu Petru ┼×erban, Adriana ┼óic─âu, Athanasiu Alexandru, T─ân─âsescu Mihai Nicolae ┼či Gabriel Sandu ┼či-au exercitat cu rea credin┼ú─â atribu┼úiile de serviciu, determin├ónd ├«ncheierea┬ácontractului cadru de licen┼úiere din 15.04.2004┬á├«n condi┼úii oneroase pentru bugetul de stat, asigur├ónd posibilitatea deturn─ârii unui discount de circa 47% acordat de Microsoft ├«n considerarea Guvernului Rom├óniei, ┼či implicit permi┼ú├ónd plata unor comisioane c─âtre persoanele implicate. Totodat─â, exist─â indicii c─â persoanele mai sus men┼úionate au pretins ┼či primit sume de bani pentru a-┼či exercita ├«n mod defectuos atribu┼úiile de serviciu ┼či pentru a-┼či exercita influen┼úa asupra altor persoane ├«n vederea favoriz─ârii firmei Fujitsu Siemens Computers ├«n leg─âtur─â cu ├«ncheierea ┼či derularea contractului de licen┼úiere Microsoft.
Astfel, contractul cadru de licenţiere Microsoft s-a încheiat cu încălcarea dispoziţiilor egale privind achiziţiile publice, invocându-se în mod nereal calitatea de unic distribuitor a Fujitsu Siemens Computers, la un preţ cu cel puţin 40% mai mare faţă de preţul real, având la bază un necesar nefundamentat.
Extensia cu privire la produse educaţionale s-a realizat, de asemenea cu încălcare dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, având în vedere că obiectul contractului cadru viza licenţele pentru administraţia publică, Fujitsu Siemens Computers nu era distribuitor de produse educaţionale, iar de discount-ul acordat de firma Microsoft în considerarea Guvernului României au beneficiat firmele private.
Mai mult, conform scrisorilor de confort ┼či biletelor la ordin emise, Guvernul Rom├ón garanta creditul, ├«n timp ce firma Fujitsu Siemens Computers, care sus┼úinea c─â a venit cu oferta de finan┼úare, nu depunea nici m─âcar garan┼úie de bun─â execu┼úie a contractului.
Din cercet─ârile efectuate rezult─â c─â din cele 54 milioane USD achitate de Guvernul Rom├óniei ├«n baza contractului cadru ┼či a extensiei din luna noiembrie 2004, suma de 20 milioane USD reprezint─â comisioane pretinse de persoanele implicate ├«n derularea proiectului din cadrul Guvernului Rom├óniei, din ministerele ╚Öi societ─â┼úilor implicate.

Totodat─â, din probele administrate ├«n cauz─â p├ón─â ├«n acest moment al cercet─ârilor ┼či din actele de control ├«ncheiate, rezult─â c─â ├«ncheierea ┼či derularea┬ácontractului de ├«nchiriere de licen┼úe Microsoft de tip Enterprise Agreement Subscription┬ácu consor┼úiul D-CON.NET (MCSI MS-EAS) s-a realizat cu ├«nc─âlcarea, de c─âtre mini┼čtrii Daniel Petru Funeriu ┼či Gabriel Sandu, a dispozi┼úiilor legale privind achizi┼úiile publice, f─âr─â a exista o fundamentare din punct de vedere economic ┼či tehnic, ├«n scopul de a favoriza anumite firme. Exist─â indicii ├«n sensul c─â valoarea produselor ┼či a serviciilor a fost supraestimat─â pentru c─â a inclus ┼či comisioanele pretinse de persoanele implicate ├«n semnarea ┼či derularea contractelor.

De asemenea, cercet─ârile efectuate cu privire la┬áProgramul ÔÇ×Sistem Educa┼úional InformatizatÔÇŁ (SEI), privind implementarea sistemului alternativ de educa┼úie asistat─â de calculator prin dotarea unit─â┼úilor de ├«nv─â┼ú─âm├ónt cu laboratoare informatizate, cu o valoare estimat─â de 200 milioane dolari, au produs indicii rezonabile cu privire la ├«nc─âlcarea atribu┼úiilor de serviciu, precum ┼či s─âv├ór┼čirea unor infrac┼úiuni de corup┼úie de c─âtre persoanele implicate.
Astfel, pre┼úurile de achizi┼úie a solu┼úiilor software nu sunt fundamentate ┼či dep─â┼česc pre┼úurile pie┼úei, nu exist─â specifica┼úii clare ale produselor achizi┼úionate, iar lipsa unor licita┼úii reale a dus la pre┼úuri de achizi┼úie exagerate, at├ót pentru echipamente, c├ót ┼či pentru software.
A reie╚Öit din probele administrate c─â procedura de achizi┼úie a fost restric┼úionat─â, iar prin ├«ncheierea contractului ┼či acceptarea cesion─ârii acestuia s-a urm─ârit de fapt favorizarea firmei Siveco ┼či a firmelor colaboratoare, ├«n condi┼úiile ├«n care specifica┼úiile tehnice ale livrabilelor din caietele de sarcini conduceau c─âtre firma IBM sau Compaq, iar specifica┼úiile tehnice pentru software c─âtre firma Siveco. Achizi┼úiile ├«n cadrul Programului SEI au fost efectuate la pre┼úuri cu p├ón─â la 50% mai mari, iar continuarea proiectului cu firma Siveco, ├«n cadrul etapei a IV-a, a fost impus─â de condi┼úiile ├«mpov─âr─âtoare ale contractului de leasing financiar care era ├«n derulare, de┼či actele de control recomandau efectuarea unei proceduri de achizi┼úie.

Probele administrate ├«n cauz─â au demonstrat existen┼úa unui mecanism care urm─ârea crearea unui profit c├ót mai mare ├«n firmele subcontractante, profit din care erau scoase, prin intermediul unor companii off-shore, sumele de bani necesare pl─â┼úii mitelor, prin intermediul unor contracte de servicii fictive. Sumele de bani cu titlu de mit─â erau pl─âtite fie prin transferuri bancare ├«n firmele nominalizate de persoanele care reprezentau autoritatea contractant─â, fie erau scoase ├«n numerar din b─âncile din afara teritoriului Rom├óniei ┼či aduse tot ├«n numerar ├«n ┼úar─â folosind diferi┼úi intermediari, toate acestea f─âc├óndu-se ├«n scopul ascunderii sursei veniturilor.

Prin urmare, s-a impus
1. Sesizarea Parlamentului European pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:
NICA DAN, ministru al MCTI ├«n perioada 2000 ÔÇô iulie 2004 ┼či ├«n prezent membru al Parlamentului European, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunilor de abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani, const├ónd ├«n aceea c─â ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului ÔÇ×Sistem Educa┼úional InformatizatÔÇŁ ┼či respectiv pentru proiectul ce a vizat licen┼úierea Microsoft; ar fi ini┼úiat ┼či avizat proiecte de Hot─âr├óri de Guvern prin care a urm─ârit favorizarea firmelor Fujitsu Siemens Computers ┼či Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora, ar fi stabilit printr-un Memorandum firmele care s─â participe la realizarea proiectului atest├ónd ├«n mod nereal c─â acestea fac parte dint-un consor┼úiu; ar fi stabilit procente de participare la proiect ├«n favoarea anumitor firme; ar fi acceptat cesiunea contractului de c─âtre SIVECO, de┼či invocase necesitatea achizi┼úiei de la aceea┼či surs─â; ar fi ├«nlesnit firmei SIVECO ┼či colaboratorilor s─âi ├«ncheierea contractului ├«n condi┼úiile lipsei de competi┼úie, ├«ncheind contractul ├«n condi┼úii oneroase pentru ministerul pe care ├«l conducea, faptele sale av├ónd drept consecin┼ú─â prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achizi┼úiei de servicii ┼či produse la pre┼úuri peste valoarea de pia┼ú─â: licen┼úe cu circa 30 ÔÇô 40% mai scumpe, calculatoare ┼či produse software la pre┼úuri cu p├ón─â la 50% mai mari dec├ót cele pentru acelea┼či produse sau produse similare de pe pia┼ú─â.
├Än perioada aprilie ÔÇô noiembrie 2004, ar fi pretins ┼či primit o parte din suma de circa 20 milioane USD virat─â de Fujitsu Siemens Computers ├«n contul unor societ─â┼úi de tip off ÔÇô shore cu titlu de consultan┼ú─â ┼či asisten┼ú─â tehnic─â aferent─â contractului ├«ncheiat cu Guvernul Rom├óniei pentru ca, ├«n baza influen┼úei pe care o avea, s─â asigure ├«ncheierea contractului ├«n condi┼úiile propuse de firma Fujitsu Siemens Computers.

2. Sesizarea Pre┼čedintelui Rom├óniei pentru formularea cererii de efectuare a urm─âririi penale fa┼ú─â de:
┼óIC─éU ADRIANA, ministru al Comunica┼úiilor ┼či Tehnologiei Informa┼úiei ├«n perioada iulie-decembrie 2004, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunilor de abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â, sp─âlare de bani, const├ónd ├«n aceea c─â ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului ÔÇ×Sistem Educa┼úional InformatizatÔÇŁ ┼či respectiv pentru proiectul ce a vizat licen┼úierea Microsoft; de asemenea, ar fi ini┼úiat ┼či avizat proiecte de Hot─âr├óri de Guvern prin care a urm─ârit favorizarea firmelor Fujitsu Siemens Computers ┼či Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora, faptele sale av├ónd drept consecin┼ú─â prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achizi┼úiei de servicii ┼či produse la pre┼úuri peste valoarea de pia┼ú─â: licen┼úe cu circa 30 ÔÇô 40% mai scumpe, calculatoare ┼či produse software la pre┼úuri cu p├ón─â la 50% mai mari dec├ót cele pentru acelea┼či produse sau produse similare de pe pia┼ú─â;

SANDU GABRIEL, ministru al Comunica┼úiilor ┼či Societ─â┼úii Informa┼úionale ├«n perioada decembrie 2008 ÔÇô septembrie 2010, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunilor de abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani, const├ónd ├«n aceea c─â ar fi ini┼úiat ┼či contrasemnat HG nr.460 din 15 aprilie 2009 pentru atribuirea competen┼úei MCSI de a desf─â┼čura procedura de licita┼úie deschis─â, licita┼úie restr├óns─â sau negociere cu publicare prealabil─â a unui anun┼ú de participare, dup─â caz, ├«n vederea ├«ncheierii unui acord-cadru ce are ca obiect achizi┼úia dreptului de utilizare de produse software prin ├«nchiriere cu op┼úiune de cump─ârare. De asemenea, ar fi ├«ncheiat Acordul cadru cu Asocierea CON.NET (lider), D-CON.NET GmbH, COMSOFT DIRECT AG, BECHTLE HOLDING SCHWEIZ, DOM SOFT SRL, ├«n condi┼úiile ├«n care documenta┼úia de achizi┼úie a inclus criterii restrictive de natur─â a favoriza asocierea mai sus men┼úionat─â ┼či f─âr─â a avea ├«n vedere pre┼úurile practicate de aceasta raportat la cele practicate de Microsoft ├«n rela┼úia cu SC DIM SOFT SRL ┼či ulterior de SC DIM SOFT SRL ├«n rela┼úia cu D-CON.NET GmbH; ar fi pretins de la un avocat suma de 1.800.000 de euro pentru a asigura derularea ├«n continuare a contractului de licen┼úiere Microsoft; ar fi pretins ┼či primit de la o persoan─â, prin intermediar, suma de 3.000.000 de euro, bani ce i-au fost vira┼úi ├«ntr-o societate de tip off ÔÇô shore, pentru a ├«nlesni Asocierii D-CON.NET (lider), D-CON.NET GmbH, COMSOFT DIRECT AG, BECHTLE HOLDING SCHWEIZ, DOM SOFT SRL, ├«ncheierea acordului cadru pentru 2009-2012 pentru achizi┼úia dreptului de utilizare produse software prin ├«nchiriere cu op┼úiune de cump─ârare;

FUNERIU PETRU ÔÇô DANIEL, ministru al Educa┼úiei ┼či Cercet─ârii ├«n perioada 2009 ÔÇô 2012, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunii de abuz ├«n serviciu, const├ónd ├«n aceea c─â ar fi semnat ┼či promovat spre aprobare ÔÇ×Nota privind licen┼úele Microsoft utilizate de c─âtre MECTS ├«n ┼čcoliÔÇŁ, ├«n care se atesta, contrar dispozi┼úiilor legale privind achizi┼úiile publice ┼či a clauzelor contractuale din Acordul cadru nr.32 din 12 august 2009, c─â acesta ÔÇ×permite ├«ncheierea unui contract subsecvent referitor la suplimentarea num─ârului de licen┼úe MECTS, pentru ┼čcoliÔÇŁ, toate acestea ├«n condi┼úiile ├«n care HG nr.460/2009 nu a reglementat situa┼úia licen┼úelor destinate unit─â┼úilor de ├«nv─â┼ú─âm├ónt. Consecin┼úa a fost ├«ncheierea contractului de furnizare produse nr.108 din 17 august 2011 ├«n baza c─âruia MCSI a efectuat pl─â┼úi totale de 8.825.673,50 euro; prin adresele nr.10126 din 19 ianuarie 2011 ┼či nr.12211 din 5 iulie 2011, ar fi comandat MCSI ├«nchirierea unui num─âr de 179.259 licen┼úe pentru pachete de tip ProDesktop ┼či 6.828 licen┼úe pentru sistemele de operare Windows Server ├«n condi┼úiile ├«n care necesarul de licen┼úe a fost stabilit f─âr─â a ┼úine seama de configura┼úia hardware a computerelor, fiind luate ├«n calcul toate sta┼úiile de lucru ┼či serverele achizi┼úionate ├«n perioada 2001-2008 prin programele SEI1 ÔÇô SEI5 ┼či rural; ├«n data de 17 august 2011, ar fi ├«ncheiat un contract de furnizare produse, ├«n baza c─âruia MCSI s-a obligat s─â pl─âteasc─â pre┼úul aferent num─ârului total de 179.259 licen┼úe mai mare cu 72.990 fa┼ú─â de num─ârul de licen┼úe utilizabile ├«n sistemul educa┼úional ├«n raport cu num─ârul de computere compatibile cu noile produse software, av├ónd drept consecin┼ú─â crearea unei noi obliga┼úii de plat─â a unui pre┼ú cu aproximativ 5,4 milioane euro mai mare dec├ót pre┼úul pentru ├«nchirierea licen┼úelor efectiv utilizabile;

ATHANASIU ALEXANDRU, ministru al Educa┼úiei ┼či Cercet─ârii ├«n perioada 2003 ÔÇô 2005, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunilor de abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani, const├ónd ├«n aceea c─â ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului ÔÇ×Sistem Educa┼úional InformatizatÔÇŁ ┼či respectiv pentru proiectul ce a vizat licen┼úierea Microsoft; ar fi ini┼úiat ┼či avizat proiecte de Hot─âr├óri de Guvern prin care a urm─ârit favorizarea firmelor Compaq ┼či Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora, faptele sale av├ónd drept consecin┼ú─â prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achizi┼úiei de servicii ┼či produse la pre┼úuri peste valoarea de pia┼ú─â: licen┼úe cu circa 30 ÔÇô 40% mai scumpe, calculatoare ┼či produse software la pre┼úuri cu p├ón─â la 50% mai mari dec├ót cele pentru acelea┼či produse sau produse similare de pe pia┼ú─â;)

T─éN─éSESCU MIHAI NICOLAE, ministru al Finan┼úelor Publice ├«n perioada 2000 -2004, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunilor de abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani, const├ónd ├«n aceea c─â ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului ÔÇ×Sistem Educa┼úional InformatizatÔÇŁ ┼či respectiv pentru proiectul ce a vizat licen┼úierea Microsoft; ar fi ini┼úiat ┼či avizat proiecte de Hot─âr├óri de Guvern prin care a urm─ârit favorizarea firmelor Fujitsu Siemens Computers ┼či Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora, faptele sale av├ónd drept consecin┼ú─â prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achizi┼úiei de servicii ┼či produse la pre┼úuri peste valoarea de pia┼ú─â: licen┼úe cu circa 30 ÔÇô 40% mai scumpe, calculatoare ┼či produse software la pre┼úuri cu p├ón─â la 50% mai mari dec├ót cele pentru acelea┼či produse sau produse similare de pe pia┼ú─â; ├«n perioada iunie 2003 ÔÇô noiembrie 2004, ar fi pretins ┼či primit de la dou─â persoane, prin intermediari, sume de bani provenind din ├«ncas─ârile firmei Fujitsu Siemens Computers CA, ca urmare a derul─ârii contractului de licen┼úiere Microsoft. Astfel, ├«n luna iulie 2004, ├«n contul personal al unei persoane din familia ministrului, a fost transferat─â suma de 82.000 euro, din contul unei firme din Liechtenstein, sub justificarea ÔÇ×inv directe ale nereziden┼úilor in Romania ÔÇô alte capitaluri ÔÇô sectorul nebancarÔÇŁ. Din cercet─ârile efectuate rezult─â c─â firma din Liechtenstein este controlat─â de unul din intermediari ┼či a primit bani de la o companie alimentat─â exclusiv cu fonduri ob┼úinute de Fujitsu Siemens Computer.

3. Sesizarea Senatului României pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:
MIH─éILESCU PETRU ┼×ERBAN, ministru coordonator al SGG ├«n perioada decembrie 2000 ÔÇô octombrie 2003 ┼či ├«n prezent senator ├«n Parlamentul Rom├óniei, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunilor de instigare la abuz ├«n serviciu, trafic de influen┼ú─â, sp─âlare de bani, const├ónd ├«n aceea c─â l-ar fi determinat pe un alt ministru s─â semneze HG nr. 1473/2003, HG nr. 470/2004 ┼či respectiv Contractul de licen┼úiere Microsoft ├«n condi┼úiile pe care le negociase ├«n perioada ├«n care ├«┼či desf─â┼čurase activitatea ca ministru coordonator al Secretariatului General al Guvernului, respectiv accept├ónd oferta tehnic─â ┼či financiar─â transmis─â de firma Fujitsu Siemens Computers, f─âr─â a-i aduce la cuno┼čtin┼ú─â existen┼úa unor impedimente juridice decurg├ónd din faptul c─â aceast─â firm─â nu era unic distribuitor de licen┼úe Microsoft (pentru a beneficia de ├«ncheierea contractului prin ├«ncredin┼úare direct─â) ┼či f─âr─â a detalia modalitatea de stabilire a pre┼úului, respectiv pre┼úul practicat de Microsoft, discount-ul acordat ├«n considerarea Guvernului Rom├óniei ┼či pre┼úul de v├ónzare al Fujitsu Siemens Computers; ├«n perioada aprilie ÔÇô noiembrie 2004, ar fi pretins ┼či primit o parte din suma de circa 20 milioane USD virat─â de Fujitsu Siemens Computers ├«n contul unor societ─â┼úi de tip off ÔÇô shore cu titlu de consultan┼ú─â ┼či asisten┼ú─â tehnic─â aferent─â contractului ├«ncheiat cu Guvernul Rom├óniei pentru ca, ├«n baza influen┼úei pe care o avea, s─â asigure ├«ncheierea contractului ├«n condi┼úiile propuse de firma Fujitsu Siemens Computers;)

ECATERINA ANDRONESCU, ministrul Educa┼úiei ┼či Cercet─ârii ├«n perioada 28 decembrie 2000 – 19 iunie 2003, ministrul Educa┼úiei, Cercet─ârii ┼či Inov─ârii ├«n perioada 22 decembrie 2008 – 1 octombrie 2009 ┼či ├«n prezent senator ├«n Parlamentul Rom├óniei, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunilor de abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani, const├ónd ├«n aceea c─â ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului ÔÇ×Sistem Educa┼úional InformatizatÔÇŁ ┼či respectiv pentru proiectul ce a vizat licen┼úierea Microsoft; ar fi ini┼úiat ┼či avizat proiecte de Hot─âr├óri de Guvern prin care a urm─ârit favorizarea firmelor Compaq ┼či Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora; ar fi stabilit, printr-un Memorandum, firmele care s─â participe la realizarea proiectului, atest├ónd ├«n mod nereal c─â acestea fac parte dintr-un consor┼úiu; ar fi stabilit procente de participare la proiect ├«n favoarea anumitor firme; ar fi acceptat cesiunea contractului de c─âtre SIVECO, de┼či invocase necesitatea achizi┼úiei de la aceea┼či surs─â; ar fi ├«nlesnit firmei SIVECO ┼či colaboratorilor s─âi ├«ncheierea contractului ├«n condi┼úiile lipsei de competi┼úie, ├«ncheind contractul ├«n condi┼úii oneroase pentru ministerul pe care ├«l conducea, toate acestea av├ónd drept consecin┼ú─â prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achizi┼úiei de servicii ┼či produse la pre┼úuri peste valoarea de pia┼ú─â: licen┼úe cu circa 30 ÔÇô 40% mai scumpe, calculatoare ┼či produse software la pre┼úuri cu p├ón─â la 50% mai mari dec├ót cele pentru acelea┼či produse sau produse similare de pe pia┼ú─â; ├«n perioada 2001 -2009, ar fi pretins ┼či primit de la firma SIVECO ┼či firmele colaboratoare foloase necuvenite const├ónd ├«n sume de bani sau calculatoare, pentru sine sau pentru altul, ├«n scopul de a le asigura derularea unor proiecte cu ministerul.

4. Sesizarea Camerei Deputaţilor pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale faţă de:
VREME VALERIAN, ministrul Comunica┼úiilor ┼či Societ─â┼úii Informa┼úionale, ├«n perioada septembrie 2010 – februarie 2012 ┼či ├«n prezent deputat ├«n Parlamentul Rom├óniei, pentru s─âv├ór┼čirea infrac┼úiunii de abuz ├«n serviciu, const├ónd ├«n aceea c─â ar fi ├«ncheiat contractul subsecvent referitor la suplimentarea num─ârului de licen┼úe MECTS, pentru ┼čcoli – contractul de furnizare produse nr.108 din 17 august 2011 ├«n baza c─âruia MCSI a efectuat pl─â┼úi totale de 8.825.673,50 euro, ├«n condi┼úiile ├«n care HG nr.460/2009 nu a reglementat situa┼úia licen┼úelor destinate unit─â┼úilor de ├«nv─â┼ú─âm├ónt, iar pre┼úul licen┼úelor nu reflect─â discount – ul acordat de Microsoft, nu a dispus m─âsuri cu privire la aspectele sesizate de c─âtre FTS Rom├ónia prin adresa nr. 4550/02.12.2010, cu privire la servicii neprestate.

Facem precizarea c─â ├«nceperea urm─âririi penale cu privire la fapt─â nu are caracterul formul─ârii unei acuza╚Ťii ├«mpotriva unei persoane, ci are doar semnifica╚Ťia instituirii cadrului procesual ├«n care se pot str├ónge primele probe cu privire la o anumit─â fapt─â

FB_IMG_1505899485265

18 noiembrie 2014
Nr. 1610/VIII/3

COMUNICAT

├Än completarea comunicatului nr.┬á1342/VIII/3┬ádin data de 26 septembrie 2014, Biroul de Informare ┼či Rela┼úii Publice este abilitat s─â transmit─â urm─âtoarele:

Ca r─âspuns la solicitarea din data de 30 octombrie 2014, formulat─â de Comisia juridic─â de numiri, disciplin─â, imunit─â┼úi ┼či valid─âri din cadrul Senatului, procurorul ┼čef al D.N.A – Laura Codru┼úa Kovesi a transmis, ├«n cursul zilei de 18 noiembrie 2014, c─âtre Senat, copii a patru volume con┼úin├ónd acte de urm─ârire penal─â relevante, ├«n ceea ce prive┼čte faptele pentru care sunt cerceta┼úi:

ECATERINA ANDRONESCU, ├«n prezent senator, ministru al Educa┼úiei ┼či Cercet─ârii ├«n perioada 28 decembrie 2000-19 iunie 2003; 22 decembrie 2008 – 1 octombrie 2009; ministru al Educa┼úiei, Cercet─ârii ┼či Inov─ârii ├«n perioada 2008-2012 ┼či

PETRU ┼×ERBAN MIH─éILESCU┬á├«n prezent senator, ministru coordonator al Secretariatului General al Guvernului ├«n perioada decembrie 2000 ÔÇô octombrie 2003,

Preciz─âm c─â la data de 26 septembrie 2014, procurorul ┼čef al Direc┼úiei Na┼úionale Anticorup┼úie – doamna Laura Codru┼úa Kovesi transmisese procurorului general al P.I.C.C.J, ├«n vederea sesiz─ârii Senatului, pentru formularea cererilor de efectuare a urm─âririi penale fa┼ú─â de cele 2 persoane men┼úionate care, ├«n perioada ├«n care se presupune c─â au s─âv├ór┼čit infrac┼úiunile, au ├«ndeplinit func┼úia de ministru. Faptele pentru care sunt cerceta┼úi cei doi sunt urm─âtoarele:

ECATERINA ANDRONESCU ÔÇô abuz ├«n serviciu, luare de mit─â, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani, ├«n perioada ├«n care avea calitatea de ministru

PETRU ┼×ERBAN MIH─éILESCU – instigare la abuz ├«n serviciu, trafic de influen┼ú─â ┼či sp─âlare de bani ├«n perioada ├«n care avea calitatea de ministru. ┼či care au fost efectuate ulterior formul─ârii cererii de aviz pentru ├«nceperea urm─âririi penale.

Facem precizarea c─â ├«nceperea urm─âririi penale cu privire la fapt─â nu are caracterul formul─ârii unei acuza╚Ťii ├«mpotriva unei persoane, ci are doar semnifica╚Ťia instituirii cadrului procesual ├«n care se pot str├ónge primele probe cu privire la o anumit─â fapt─â