FB_IMG_1509311407164
Anchete DNA

DNA/DADDY este pus sub ACUZARE, grup infractional si alte KARICE pe care le va mangaia la BULAU/E torpilat­čśÄ

FB_IMG_1508952341049 13 noiembrie 2017
Nr. 1056/VIII/3

COMUNICAT

Procurorii din cadrul Direc╚Ťiei Na╚Ťionale Anticorup╚Ťie ÔÇô Sec╚Ťia de combatere a infrac╚Ťiunilor asimilate infrac╚Ťiunilor de corup╚Ťie au dispus efectuarea urm─âririi penale fa╚Ť─â de suspec╚Ťii:

DRAGNEA NICOLAE-LIVIU, pre╚Öedintele Consiliului Jude╚Ťean Teleorman la data faptelor, pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunilor de:
– constituirea unui grup infrac╚Ťional organizat,
– dou─â infrac╚Ťiuni de folosire sau prezentare cu rea-credin╚Ť─â de documente ori declara╚Ťii false, inexacte sau incomplete, dac─â fapta are ca rezultat ob╚Ťinerea pe nedrept de fonduri europene,
– dou─â infrac╚Ťiuni de abuz ├«n serviciu cu ob╚Ťinere de foloase pentru sine sau pentru altul;

FI╚śCUCI MARIAN, persoan─â apropiat─â primului men╚Ťionat, ac╚Ťionar majoritar (scriptic) al Tel Drum SA, pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunii de constituirea unui grup infrac╚Ťional organizat;

PITI╚ś PETRE, fost consilier ├«n cadrul CJ Teleorman, reprezentant al Tel Drum SA , pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunilor:
– constituirea unui grup infrac╚Ťional organizat,
– evaziune fiscal─â, ├«n form─â continuat─â,
– complicitate la dou─â infrac╚Ťiuni de abuz ├«n serviciu, cu ob╚Ťinere de foloase pentru sine sau pentru altul;

NEDA FLOREA, reprezentant al SC Tel Drum SA, pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunilor de:
– constituirea unui grup infrac╚Ťional organizat,
– complicitate la dou─â infrac╚Ťiuni de abuz ├«n serviciu, cu ob╚Ťinere de foloase pentru sine sau pentru altul;

ION FLORIAN, reprezentant al unei societ─â╚Ťi comerciale, pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunii de constituirea unui grup infrac╚Ťional organizat;

B─é╚Ü─éU╚ś MUGUR, func╚Ťionar ├«n cadrul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, la data faptelor, pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunilor de:
– constituirea unui grup infrac╚Ťional organizat,
– complicitate la dou─â infrac╚Ťiuni de folosirea sau prezentarea cu rea-credin╚Ť─â de documente ori declara╚Ťii false, inexacte sau incomplete, dac─â fapta are ca rezultat ob╚Ťinerea pe nedrept de fonduri europene,
– dou─â infrac╚Ťiuni de abuz ├«n serviciu cu ob╚Ťinere de foloase pentru sine sau pentru altul;

PIPEREA VICTOR, func╚Ťionar ├«n cadrul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, la data faptelor, pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunilor de:
– constituirea unui grup infrac╚Ťional organizat,
– complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credin╚Ť─â de documente ori declara╚Ťii false, inexacte sau incomplete, dac─â fapta are ca rezultat ob╚Ťinerea pe nedrept de fonduri europene;

NEAGOE DANIEL, asociat ╚Öi administrator al unor societ─â╚Ťi comerciale, pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunii de constituirea unui grup infrac╚Ťional organizat;

PREDESCU MARIN, func╚Ťionar ├«n cadrul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, la data faptelor, pentru s─âv├ór╚Öirea infrac╚Ťiunii de complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credin╚Ť─â de documente ori declara╚Ťii false, inexacte sau incomplete, dac─â fapta are ca rezultat ob╚Ťinerea pe nedrept de fonduri europene.

Prezentul dosar s-a constituit pe baza unei sesiz─âri a OLAF (Oficiul european antifraud─â) transmise la data de 30 septembrie 2016, privind suspiciunea s─âv├ór╚Öirii mai multor infrac╚Ťiuni, ├«ntre care ob╚Ťinerea nelegal─â, pe baz─â de documente false, a unor finan╚Ť─âri din fonduri europene, pentru lucr─âri de reabilitare de drumuri jude╚Ťene.

Din ordonan╚Ťa ├«ntocmit─â de procurori au rezultat aspecte ce contureaz─â suspiciunea rezonabil─â potrivit c─âreia:
Suspectul Liviu Nicolae Dragnea, pre╚Öedinte al Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, a ini╚Ťiat un grup infrac╚Ťional organizat care ac╚Ťioneaz─â ╚Öi ├«n prezent ╚Öi din care au f─âcut ╚Öi fac parte func╚Ťionari ai institu╚Ťiilor din administra╚Ťia public─â ╚Öi persoane din mediul de afaceri. Grupul ini╚Ťiat ├«n anul 2001 are ca principal scop ob╚Ťinerea, ├«n mod fraudulos, a unor sume importante din contractele finan╚Ťate din fonduri publice (na╚Ťionale ╚Öi europene), prin comiterea unor infrac╚Ťiuni de abuz ├«n serviciu, de fraudare a fondurilor europene, de evaziune fiscal─â, sp─âlarea banilor ╚Öi folosirea de informa╚Ťii ce nu sunt destinate publicit─â╚Ťii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informa╚Ťii

Grupul infrac╚Ťional organizat a fost constituit ini╚Ťial de c─âtre:
– Liviu Nicolae Dragnea, pre╚Öedintele Consiliului Jude╚Ťean Teleorman,
– Fi╚Öcuci Marian, apropiat al lui Liviu Nicolae Dragnea ╚Öi persoan─â care a devenit scriptic ac╚Ťionar majoritar al Tel Drum SA ╚Öi care a ac╚Ťionat ╚Öi ca un interpus al lui Liviu Nicolae Dragnea ├«n administrarea societ─â╚Ťii comerciale,
– Mugur B─â╚Ť─âu╚Ö ╚Öi Victor Piperea, func╚Ťionari ├«n cadrul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman care au participat ini╚Ťial la privatizarea Tel Drum SA iar ulterior s-au ocupat de proiectele finan╚Ťate din fonduri publice ╚Öi asigurarea cadrului necesar c├ó╚Ötig─ârii acestor proiecte de c─âtre Tel Drum SA ╚Öi
– Neda Florea, la momentul ini╚Ťial persoan─â cu func╚Ťie de conducere ├«n Tel Drum SA care a facilitat privatizarea societ─â╚Ťii, iar ulterior ac╚Ťionar al societ─â╚Ťii Tel Drum SA, persoan─â juridic─â cu capital privat, director al acestei societ─â╚Ťi ╚Öi ├«n prezent director adjunct al Tel Drum SA; s-a ocupat de administrarea societ─â╚Ťii ╚Öi a asigurat participarea societ─â╚Ťii ├«n comiterea infrac╚Ťiunilor ├«n scopul s─âv├ór╚Öirii c─ârora a fost constituit grupul.
├Än vederea asigur─ârii pe termen lung a beneficiilor pentru membrii grupului infrac╚Ťional organizat, activitatea infrac╚Ťional─â a fost conceput─â ├«n etape, ├«n func╚Ťie de structura unit─â╚Ťii administrativ teritoriale, a societ─â╚Ťilor controlate de membrii grupului infrac╚Ťional organizat ╚Öi de func╚Ťiile ╚Öi influen╚Ťa pe care ace╚Ötia le-au dob├óndit.
Activitatea de preg─âtire ╚Öi modul de ac╚Ťiune al grupului organizat a impus, ├«n principal, urm─âtoarele etape:
– Privatizarea Tel Drum SA ╚Öi transferarea acestei persoane juridice din proprietatea Consiliului Jude╚Ťean Teleorman ├«n sfera de influen╚Ť─â ╚Öi control a suspectului Liviu Nicolae Dragnea, prin persoane interpuse
– Achizi╚Ťionarea, ├«n patrimoniul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, at├ót din fonduri ale acestei unit─â╚Ťi administrative teritoriale c├ót ╚Öi prin ob╚Ťinerea unui credit bancar, a unui utilaj (tren reciclator – stabilizator la rece in situ) de o valoare foarte mare (30 miliarde ROL) care apoi a fost ├«nchiriat ╚Öi ulterior ├«nstr─âinat c─âtre Tel Drum SA, ulterior privatiz─ârii acestei societ─â╚Ťi comerciale
– Acordarea, ├«n perioada 2002-2005, a lucr─ârilor de reabilitare ╚Öi ├«ntre╚Ťinere a structurii rutiere aflate ├«n administrarea Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, c─âtre Tel Drum SA, f─âr─â a exista o procedur─â concuren╚Ťial─â de atribuire, de╚Öi societatea comercial─â devenise persoan─â juridic─â cu capital privat
– Crearea ╚Öi implicarea ├«n activitatea infrac╚Ťional─â a unui num─âr mare de societ─â╚Ťi comerciale controlate de membrii grupului infrac╚Ťional organizat, astfel ├«nc├ót acestea s─â poat─â fi interpuse ├«n procedurile de atribuire a contractelor publice, s─â fie utilizate pentru crearea de circuite comerciale ╚Öi financiare ╚Öi s─â fie asigurat transferul beneficiilor materiale c─âtre membrii grupului infrac╚Ťional organizat
– Asigurarea c├ó╚Ötig─ârii de c─âtre Tel Drum SA a contractelor de lucr─âri finan╚Ťate din fonduri publice, ├«n special ├«n cazul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, prin folosirea influen╚Ťei de care se bucurau membrii grupului infrac╚Ťional organizat ╚Öi de func╚Ťiile ocupate de unii dintre ace╚Ötia, prin furnizarea informa╚Ťiilor confiden╚Ťiale privind licita╚Ťiile publice ├«nainte de momentul public─ârii anun╚Ťurilor ╚Öi prin inserarea condi╚Ťiilor restrictive ├«n caietele de sarcini (utilajul pe care Consiliul Jude╚Ťean Teleorman l-a ├«nstr─âinat c─âtre Tel Drum SA era unul dintre criteriile de calificare ├«n cazul lucr─ârilor de reabilitare a drumurilor jude╚Ťene)
– Ob╚Ťinerea ├«n mod preferen╚Ťial ╚Öi fraudulos de finan╚Ť─âri din bugetul na╚Ťional, prin intermediul suspectului Liviu Dragnea Nicolae ╚Öi ob╚Ťinerea ├«n mod nelegal de fonduri din bugetul Uniunii Europene prin furnizarea de documente false ╚Öi inexacte, at├ót ├«n cazul ├«n care beneficiarul fondurilor era ├«ntr-o prim─â etap─â unitatea administrativ teritorial─â (care ulterior direc╚Ťiona fondurile c─âtre Tel Drum SA) c├ót ╚Öi ├«n cazul ├«n care beneficiarul fondurilor era ├«n mod direct una dintre societ─â╚Ťile comerciale controlate de membrii grupului infrac╚Ťional organizat
– Facilitarea ╚Öi intermedierea numirilor unor persoane fizice ├«n func╚Ťii din cadrul administra╚Ťiei centrale, prin intermediul membrilor grupului infrac╚Ťional organizat care administra Tel Drum SA,
– Furnizarea de fonduri pentru forma╚Ťiunea politic─â din care Liviu Nicolae Dragnea face parte, prin dona╚Ťii ale membrilor grupului infrac╚Ťional organizat ╚Öi ale societ─â╚Ťilor controlate de ace╚Ötia
– Prin prisma influen╚Ťei pe care Liviu Nicolae Dragnea o avea la nivelul administra╚Ťiei centrale ╚Öi ├«n sfera politic─â, asigurarea accesului la informa╚Ťii confiden╚Ťiale din cadrul institu╚Ťiilor administra╚Ťiei centrale ╚Öi furnizarea de documente cu caracter confiden╚Ťial c─âtre membrii grupului infrac╚Ťional organizat din mediul privat.
– Ob╚Ťinerea de beneficii patrimoniale de c─âtre membrii grupului infrac╚Ťional organizat, provenite din activitatea infrac╚Ťional─â ╚Öi din utilizarea frauduloas─â a fondurilor publice (beneficii c─ârora membrii grupului infrac╚Ťional organizat le dau o aparen╚Ť─â legal─â prin scoaterea lor din patrimoniul societ─â╚Ťii ├«n special cu titlu de dividende, prin plata unor remunera╚Ťii cu titlu de salariu, prin simularea unor opera╚Ťiuni comerciale sau civile de transfer de drepturi de proprietate sau drept de folosin╚Ť─â, prin ├«ncheierea unor contracte de prest─âri servicii sau livrare bunuri ├«ntre societ─â╚Ťile controlate de ace╚Ötia)
Structura grupului a permis o interac╚Ťiune u╚Öoar─â ├«ntre membrii acestuia, fiind de foarte multe ori disimulat─â prin prisma atribu╚Ťiilor de serviciu ale acestora, suspec╚Ťii Mugur B─â╚Ť─âu╚Ö ╚Öi Victor Piperea conduc├ónd direc╚Ťii din cadrul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman ╚Öi fiind subordona╚Ťi suspectului Liviu Dragnea, iar reprezentan╚Ťii din mediul privat reu╚Öind cu u╚Öurin╚Ť─â s─â interac╚Ťioneze prin prisma contractelor care erau ├«n curs de executare.
Pe perioada derul─ârii activit─â╚Ťii infrac╚Ťionale, ├«n func╚Ťie de modific─ârile intervenite ├«n structura grupului infrac╚Ťional organizat la acesta, au aderat noi membri precum:
Suspectul Piti╚Ö Petre, fost consilier ├«n cadrul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, care a preluat activitatea de administrare a Tel Drum SA, av├ónd acelea╚Öi activit─â╚Ťi ├«n cadrul grupului ca Marian Fi╚Öcuci
Suspectul Neagoe Daniel care a facilitat utilizarea unei societ─â╚Ťi ├«n activitatea ilicit─â de ob╚Ťinere a fondurilor publice ╚Öi care administra aceast─â societate, activitatea acestuia fiind de natur─â s─â faciliteze ╚Öi transferul beneficiilor patrimoniale c─âtre membrii grupului
Suspectul Ion Florian care a facilitat utilizarea unei alte societ─â╚Ťi ├«n activitatea ilicit─â de ob╚Ťinere a fondurilor publice ╚Öi care administreaz─â aceast─â societate.
├Än scopul pentru care a fost constituit grupul infrac╚Ťional organizat, ├«n cursul anului 2008, ├«n calitate de reprezentant al Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, Liviu Nicolae Dragnea, cu ajutorul lui Mugur B─â╚Ť─âu╚Ö ╚Öi Victor Piperea (care au asigurat falsificarea ╚Öi ├«nlocuirea documentelor), a folosit la organismul intermediar ADR Sud Muntenia documente false ╚Öi inexacte, astfel ├«nc├ót firma Tel Drum SA s─â c├ó╚Ötige un contract de reabilitare a 55 km de drum jude╚Ťean DJ 701 (limita ÔÇô D├ómbovi╚Ťa Gratia ÔÇô Poeni ÔÇô Sili╚Ötea ÔÇô Scurtu Mare ÔÇô Sl─âve╚Öti ÔÇô Ciol─âne╚Öti ÔÇô Zabreasca ÔÇô Dobrote╚Öti), ├«n valoare de 114.263.011 lei, dintre care suma de 13.772.603 euro provenea din fonduri europene.
Au fost falsificate ╚Öi ├«nlocuite date din proiectul tehnic ( memoriu tehnic, estimare cantitativ─â, verific─âri de structur─â), documentele fiind denaturate prin falsificarea semn─âturii unui proiectant pe estim─ârile cantitative ╚Öi inserarea ├«n cuprinsul proiectului (dup─â predarea de c─âtre proiectant beneficiarului Consiliu Jude╚Ťean Teleorman) a cerin╚Ťei ca metoda obligatorie de stabilizare a balastului s─â fie varianta la rece in situ, condi╚Ťie care ├«i asigura firmei Tel Drum c├ó╚Ötigarea licita╚Ťiei.
├Änainte de publicarea anun╚Ťului privind atribuirea contractului, Mugur B─â╚Ť─âus a furnizat reprezentan╚Ťilor Tel Drum SA informa╚Ťii nedestinate publicit─â╚Ťii, respectiv detalii cu privire la cerin╚Ťele de calificare ╚Öi ofertan╚Ťii care ╚Öi-au exprimat interesul s─â participe la licita╚Ťia public─â.
├Än leg─âtur─â cu acela╚Öi proiect de reabilitare a drumului jude╚Ťean DJ 701, suspectul Liviu Nicolae Dragnea, prin ├«nc─âlcarea dispozi╚Ťiilor legale privind exercitarea func╚Ťiei, a emis hot─âr├óri de contractare a unui credit intern ╚Öi dispozi╚Ťii privind demararea procedurilor de achizi╚Ťii publice ╚Öi numirea comisiilor de evaluare a ofertelor. Prin furnizarea de informa╚Ťii confiden╚Ťiale ╚Öi prin modificarea proiectului tehnic ╚Öi depunerea acestuia ├«n vederea aviz─ârii ╚Öi ob╚Ťinerii finan╚Ť─ârii, Liviu Nicolae Dragnea ╚Öi Mugur B─â╚Ť─âu╚Ö, cu inten╚Ťie, ├«n scopul ob╚Ťinerii unui folos necuvenit pentru Tel Drum SA ╚Öi implicit pentru membrii grupului infrac╚Ťional organizat, ╚Öi-au ├«nc─âlcat atribu╚Ťiile legale ╚Öi au determinat membrii comisiei de ├«ntocmire a documenta╚Ťiei pentru licita╚Ťia lucr─ârilor de construc╚Ťii ╚Öi membrii comisiei de evaluare a ofertelor s─â ├«ncalce, f─âr─â vinov─â╚Ťie, dispozi╚Ťiile OUG 34/2006 prin inserarea unor condi╚Ťii restrictive ╚Öi ├«nc─âlcarea principiului tratamentului egal, desemn├ónd c├ó╚Ötig─âtor al licita╚Ťiei publice firma Tel Drum SA.
Prejudiciul creat ├«n dauna bugetului public este de 25.600.927 lei (diferen╚Ťa dintre pre╚Ťul ofertat de Tel Drum SA ╚Öi pre╚Ťul cel mai mic ofertat), aceast─â sum─â constituind un beneficiu necuvenit pentru firma c├ó╚Ötig─âtoare. La aceste activit─â╚Ťi au participat ├«n calitate de complici suspec╚Ťii Neda Florea ╚Öi Piti╚Ö Petre, persoane care administrau Tel Drum SA.
├Än cursul anului 2009, ├«n calitate de reprezentant al Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, Liviu Nicolae Dragnea, cu ajutorul lui Mugur B─â╚Ť─âu╚Ö ╚Öi Marin Predescu (care au asigurat falsificarea ╚Öi ├«nlocuirea documentelor), a folosit la organismul intermediar ADR Sud Muntenia documente false ╚Öi inexacte, astfel ├«nc├ót firma Tel Drum SA s─â c├ó╚Ötige un contract de reabilitare a peste 50 km din DJ 506 Cervenia Vit─âne╚Öti B─âb─âi╚Ťa, ├«n valoare de 62.482.442 lei lei, dintre care suma de 6.930.138 euro provenea din fonduri europene.
Au fost falsificate ╚Öi ├«nlocuite date din proiectul tehnic (plan╚Öele desenate pentru profil transversal tip I, memoriul tehnic, design tehnic ╚Öi plan de execu╚Ťie, caiete de sarcini, devizele ), documentele fiind denaturate prin falsificarea semn─âturii ╚Öi ╚Ötampilei verificatorului de proiect, prin modificarea elementelor cantitative, prin inserarea cerin╚Ťei (ulterior pred─ârii acestuia de c─âtre proiectant beneficiarului Consiliu Jude╚Ťean Teleorman) ca metoda obligatorie de stabilizare a balastului s─â fie varianta la rece in situ, condi╚Ťie care ├«i asigura firmei Tel Drum c├ó╚Ötigarea licita╚Ťiei.
De asemenea, s-a majorat artificial devizul p├ón─â la suma de 14.132.923 euro, cu consecin╚Ťa cre╚Öterii valorii contractului finan╚Ťat din bani publici ob╚Ťinut de Tel Drum SA.
├Änainte de predarea proiectului tehnic ├«n vederea aviz─ârii de c─âtre Autoritatea de Management a finan╚Ť─ârii, suspec╚Ťii B─â╚Ť─âu╚Ö Mugur, Marin Predescu ╚Öi un alt func╚Ťionar au permis accesul suspectului Neda Florea la informa╚Ťii ce nu erau destinate publicit─â╚Ťii, prin participarea acestuia la o prezentare a proiectului tehnic ├«n cadrul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman iar ulterior, ├«nainte de publicarea anun╚Ťului privind atribuirea contractului , Mugur B─â╚Ť─âus a furnizat reprezentan╚Ťilor Tel Drum SA detalii cu privire la cerin╚Ťele de calificare ╚Öi ofertan╚Ťii care ╚Öi-au exprimat interesul s─â participe la licita╚Ťie.
├Än leg─âtur─â cu acela╚Öi proiect de reabilitare a drumului jude╚Ťean DJ 506, suspectul Liviu Nicolae Dragnea, prin ├«nc─âlcarea dispozi╚Ťiilor legale privind exercitarea func╚Ťiei, a emis hot─âr├óri de contractare a unui credit intern ╚Öi dispozi╚Ťii privind demararea procedurilor de achizi╚Ťii publice ╚Öi numirea comisiilor de evaluare a ofertelor. Prin furnizarea de informa╚Ťii confiden╚Ťiale, prin modificarea proiectului tehnic ╚Öi depunerea acestuia ├«n vederea aviz─ârii ╚Öi ob╚Ťinerii finan╚Ť─ârii, Liviu Nicolae Dragnea ╚Öi Mugur B─â╚Ť─âu╚Ö, cu inten╚Ťie, ├«n scopul ob╚Ťinerii unui folos necuvenit pentru Tel Drum SA ╚Öi implicit pentru membrii grupului infrac╚Ťional organizat, ╚Öi-au ├«nc─âlcat atribu╚Ťiile legale ╚Öi au determinat membrii comisiei de ├«ntocmire a documenta╚Ťiei pentru licita╚Ťia lucr─ârilor de construc╚Ťii ╚Öi membrii comisiei de evaluare a ofertelor s─â ├«ncalce, f─âr─â vinov─â╚Ťie, dispozi╚Ťiile OUG 34/2006 prin inserarea unor condi╚Ťii restrictive ╚Öi ├«nc─âlcarea principiului tratamentului egal, desemn├ónd c├ó╚Ötig─âtor al licita╚Ťiei publice firma Tel Drum SA.
Prejudiciul cauzat bugetului public este de 5.742.872 (diferen╚Ťa dintre devizul real prev─âzut ├«n proiect ╚Öi devizul modificat), aceast─â sum─â constituind un beneficiu necuvenit pentru firma c├ó╚Ötig─âtoare. La aceste activit─â╚Ťi au participat ├«n calitate de complici suspec╚Ťii Neda Florea ╚Öi Piti╚Ö Petre, persoane care administrau Tel Drum SA.
Pentru a se sustrage de la plata obliga╚Ťiilor fiscale, suspectul Petre Piti╚Ö, ├«n calitate de reprezentant al Tel Drum SA, a simulat opera╚Ťiuni de achizi╚Ťie pe teritoriul na╚Ťional (purt─âtoare de TVA) pe care le-a ├«nregistrat ├«n documentele contabile, utiliz├ónd societ─â╚Ťi comerciale cu comportament de tip fantom─â. Astfel, ├«n perioada 2010 -2012, acesta a sustras de la plata c─âtre bugetul de stat suma de 774.790,32 lei reprezent├ónd tax─â pe valoare ad─âugat─â aferent─â opera╚Ťiunilor comerciale. ├Än aceea╚Öi perioad─â, sumele aferente opera╚Ťiunilor eviden╚Ťiate cu societ─â╚Ťile cu comportament de tip fantom─â au fost transferate din conturile bancare ale Tel Drum SA ├«n conturile bancare ale societ─â╚Ťilor cu comportament de tip fantom─â, fiind retrase ├«n numerar la scurt timp dup─â transfer ╚Öi restituite (f─âr─â comisionul pentru intermediere) persoanelor care le-au virat ini╚Ťial.
Totodat─â, pe perioada de derulare a activit─â╚Ťii grupului infrac╚Ťional organizat, membrii acestuia au beneficiat de informa╚Ťii nepublice din cadrul institu╚Ťiilor de la nivel local ╚Öi central cum ar fi: note de fundamentare ╚Öi caiete de sarcini pentru licita╚Ťii viitoare ce se aflau ├«n procedur─â de avizare intern─â (cum este cazul Administra╚Ťiei Na╚Ťionale a Rezervelor de Stat ╚Öi Probleme Speciale), coresponden╚Ť─â ├«ntre unit─â╚Ťile administrativ teritoriale ╚Öi Ministerul Dezvolt─ârii Regionale, Administra╚Ťiei Publice ╚Öi Fondurilor Europene (├«n cadrul obiectivelor ce se doreau a fi finan╚Ťate din PNDL), liste privind proiectele depuse pentru finan╚Ťare, documente solicitate de autorit─â╚Ťile judiciare de la institu╚Ťiile publice ├«n cursul urm─âririi penale (cum este cazul ANCPI). Astfel de documente au fost identificate cu ocazia perchezi╚Ťiilor domiciliare efectuate la sediile persoanelor juridice de drept privat. ├Än plus, conform ├«nscrisurilor ridicate cu ocazia perchezi╚Ťiilor domiciliare, membrii grupului infrac╚Ťional organizat, propuneau ╚Öi facilitau numirea ├«n func╚Ťii publice a persoanelor cu care aveau rela╚Ťii apropiate (au fost ridicate ├«nsemn─âri olografe ├«n care, fie erau indicate persoane care ar fi fost potrivite pentru ocuparea unui post de conducere ├«n cadrul administra╚Ťiei centrale ╚Öi care au fost numite ulterior ├«n aceste posturi, fie erau indicate detalii cu privire la dorin╚Ťa unor persoane publice de a pune ├«n func╚Ťie o persoan─â apropiat─â).
Din activitatea ilicit─â a membrilor grupului infrac╚Ťional organizat, ace╚Ötia au ob╚Ťinut beneficii personale diverse, ├«n func╚Ťie de atribu╚Ťiile ╚Öi rolul pe care ├«l aveau ├«n cadrul grupului:
– func╚Ťionarii publici implica╚Ťi ╚Öi-au asigurat func╚Ťiile de conducere ├«n cadrul Consiliului Jude╚Ťean Teleorman, at├ót Mugur B─â╚Ť─âu╚Ö c├ót ╚Öi Victor Piperea fiind directorii unor structuri din cadrul autorit─â╚Ťii publice, av├ónd ╚Öi beneficii patrimoniale ├«n zona privat─â, spre exemplu Mugur B─â╚Ť─âu╚Ö fiind angajat ├«n calitate de expert la una dintre firmele din grup
– Fi╚Öcuci Marian, Petre Piti╚Ö, Neda Florea, Ion Florian ╚Öi Neagoe Daniel au ob╚Ťinut contracte preferen╚Ťiale prin intermediul societ─â╚Ťilor comerciale ╚Öi beneficii patrimoniale directe transferate fie sub form─â de dividende ╚Öi drepturi salariale fie sub form─â de bunuri mobile ╚Öi imobile pe care le utilizeaz─â, dar care figureaz─â ├«n patrimoniul societ─â╚Ťilor comerciale
– Liviu Nicolae Dragnea, ├«n mod direct sau prin persoane apropiate lui (fiul, fosta so╚Ťie) a ob╚Ťinut sume de bani sau bunuri mobile ╚Öi imobile pe care le utilizeaz─â, precum ╚Öi diverse servicii ├«n interes personal, al familiei ╚Öi al forma╚Ťiunii politice din care face parte, respectiv dona╚Ťii de la membrii grupului infrac╚Ťional organizat ╚Öi de la societ─â╚Ťile controlate de ace╚Ötia (circa 2,5 milioane de lei ├«n anul 2009), transferul p─âr╚Ťilor sociale din mai multe societ─â╚Ťi controlate de membrii grupului infrac╚Ťional organizat c─âtre fiul s─âu, dividende ╚Öi sume periodice c─âtre fiul s─âu cu titlu de salariu de la firme din grup, sume periodice cu titlu de chirie ├«ncasate personal de Liviu Nicolae Dragnea ╚Öi de fosta so╚Ťie de la o alt─â societate din grup, bani ob╚Ťinu╚Ťi de c─âtre Liviu Nicolae Dragnea din v├ónzarea unor bunuri imobile la valori supraevaluate c─âtre societ─â╚Ťile controlate de membrii grupului infrac╚Ťional organizat, folosirea de bunuri mobile de c─âtre fiul s─âu (autoturismul de╚Ťinut de o societate din grup ╚Öi a c─ârui ├«mbun─ât─â╚Ťire tehnic─â a fost achitat─â de Tel Drum SA) sau folosirea de bunuri imobile tot de c─âtre acesta (imobilul din Turnu M─âgurele proprietate a Tel Drum SA).

Suspec╚Ťilor li s-au adus la cuno╚Ötin╚Ť─â calitatea procesual─â ╚Öi acuza╚Ťiile, ├«n conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedur─â penal─â.

├Än cauz─â procurorii anticorup╚Ťie au colaborat cu reprezentan╚Ťii Oficiului european de lupt─â antifraud─â (OLAF).

Facem precizarea c─â efectuarea urm─âririi penale este o etap─â a procesului penal reglementat─â de Codul de procedur─â penal─â, av├ónd ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, ├«n nici o situa╚Ťie, s─â ├«nfr├óng─â principiul prezum╚Ťiei de nevinov─â╚Ťie