FB_IMG_1504551090612
Fara Categorie

Ambasadorul SUA Critica schimbarile in JUSTITIE anuntate de PENALII Daddy&Moliceanu prin Muia lui Tudorica­čśÄ

tariceanu

Ambasadorul Statelor Unite la Bucuresti, Hans Klemm, i-a cerut ministrului Justitiei, Tudorel Toader, o intalnire in cadrul careia sa discute despre proiectul de modificare a legilor justitiei. Intalnirea ar urma sa aiba loc, marti dimineata, in jurul orei 8:30, la sediul Ministerul Justitiei, potrivit Digi 24.

Hans Klemm a criticat in urma cu cateva zile schimbarile anuntate de Tudorel Toader. ÔÇ×Statul are nevoie de un stat judiciar independent si puternicÔÇŁ, a fost reactia ambasadorului american la propunerile de modificare a legilor justitiei.

ÔÇ×Statele Unite au luat cunostinta de propunerile Ministerului Justitiei din 23 august cu ingrijorare pentru independenta sistemului judiciarÔÇŁ, arata martea trecuta Ambasada SUA la Bucuresti, intr-un comunicat, ca reactie la propunerile de modificare a legilor justitiei prezentate de ministrul Tudorel Toader. ÔÇ×Indemnam toti actorii executivi, legislativi si judiciari din Romania sa colaboreze pentru a continua lupta tarii impotriva coruptiei si pentru a asigura credibilitatea institutiilor saleÔÇŁ, a mai aratat ambasada.

Dragnea si Tariceanu au reactionat foarte iritati la criticile ambasadorului SUA. ÔÇ×Si eu sunt ingrijorat de niste ambasadori in Romania care isi permit sa ne interzica si dreptul de a incepe dezbaterea. Urmeaza sa ni se interzica dreptul de a gandiÔÇŁ, a declarat Liviu Dragnea, joi, la Arad.

Presedintele Swenatului, Calin Popescu Tariceanu, a criticat, sambata, reactia Ambasadei SUA privind propunerile de modificare a legilor justitiei.

ÔÇ×Si sigur ca nu pot sa nu fac referire directa la atitudinea unor ambasade si a unor ambasadori si pe mine ma surprinde si ma dezamageste profund atitudinea ambasadei americane pentru ca si eu ca si alti romani am privit cu admiratie, si nu de ieri de azi, si generatiile trecute, la o America care este prin esenta tara libertatilor si in care libertatea si drepturile fundamentale ale cetatenilor sunt respectate. Din pacate, vad ca acesti ambasadori nu se preocupa si se fac ca nu vad ca in Romania normele elementare juridice nu sunt respectate si avem permanent abuzuri si excese in justitie care au dus Romania pe un nedorit loc intai in randul tarilor membre ale Uniunii Europene in privinta proceselor pierdute la CEDO. Ce dovada mai buna avem ca exista o problema imensa in justitie, ca justitia nu poate sa functioneze independent, ca judecatorii se simt timorati de procurori, ca am ajuns intr-o republica care este dictata de catre procurori. Asta este modelul politic pe care ambasada SUA in Romania il promoveaza? Am serioase intrebari in aceasta privinta si indoieliÔÇŁ, a mai spus liderul ALDE